ریسک فایل
ریسک فایل

ریسک فایل

Riskfile

بررسی تاثیر مدیریت ریسک بر روابط انسانی از نگاه معلمین تهرانی

بررسی تاثیر مدیریت ریسک بر روابط انسانی از نگاه معلمین تهرانی

دانلود پایان نامه بررسی تاثیر مدیریت ریسک بر روابط انسانی از نگاه معلمین تهرانی


مشخصات فایل
تعداد صفحات105
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی

بررسی تاثیر مدیریت ریسک بر روابط انسانی از نگاه معلمین تهرانی

 
 
مقدمه
ریسک از اجزای جدایی ناپذیر زندگی انسانها و سازمانها محسوب می شود در همه تصمیم گیری ها به نحوی نشانه هایی  از ریسک وجود دارد بطوریکه می توان گفت زندگی بشری با ریسک عجین شده و در تصمیم گیری ها اثر گذار است .معمولاً اکثر افراد تمایلی به پذیرش ریسک ندارند غافل از اینکه اگر ریسکی وجود نداشته باشد فرصتی برای کسب موفقیت وجود نخواهد داشت . بطور کلی ریسک دو معنا دارد : آینده و شک  . بنابراین حادثه ای که مربوط به آینده نباشد یا در مورد وقوع آن شک نداشته باشیم ریسک تلقی نمی شود .ریسک به معنای برد و باخت نیست بلکه ما آن را به معنای زیان کردن و زیان نکردن در نظر می گیریم .
 
« در واقع ریسک در کوتاه ترین تعریف ، درجه عدم اطمینان به نتایج آتی است و هر چند این درجه عدم اطمینان بیشتر باشد به منزله ریسک بیشتر است . ریسک فرایندی حرفه ای است و منطق خاص خود را دارد .ریسک باید به دقت شناسایی و بخوبی هدایت و کنترل شود . ریسک دارای جنبه های کیفی و کمی است و تحلیل گران زمانی دراز در پی یافتن ابزاری برای اندازه گیری ریسک بصورت کمی بوده اند و سنجش ریسک با پیشرفت های بسیاری  که داشته یکی از پویا ترین رشته های علمی محسوب می شود » ( 6 : ص 15 ) .مدیریت ریسک فرایندی است که به مدیران این امکان را می دهد تا میان پدیده های متفاوت تعادل و ارتباط برقرار کند تا باعث شود سازمان به اهداف خودش برسد و باعث ارتقا سازمان شود . البته ریسک پیامد های مثبت و منفی فراوان دارد و یک مدیر باید بداند چگونه با انسان ( کارمندان ) ارتباط برقرار کند تا کارمندان به نحو احسن از مهارتهای خودشان استفاده کنند تا سازمان مطلوبی بدست آید و حتی مدیر در شرایط بحرانی بتواند ارتباط بهتری با کارکنان برقرار کند و کارمندان نیز با طیب خاطر بیشتری به کار مشغول باشند .
 
« بطور کلی مدیریت ریسک فرایندی است که از طریق آن ، شرایط ( احتمال ) وقوع خسارتهای غیر منتظره کنترل و راهبردی می شود . مدیریت ریسک شامل برنامه ریزی ، اقتضایی و مداومی است که می پرسد چه می شود ... ؟ » ( 19 : ص 43 ) . « با توجه به اینکه کشورها در مرحله توسعه صنعتی گام بر می دارند و مرزهای جهانی در حال گشوده شدن می باشد ضروری است که به نقش مدیریت ریسک در سازمان ، صنایع و نیز پروژه های مختلفی کشور با جدیت بیشتری پرداخته شود ، چرا که نادیده انگاشتن ریسک و مزایا و مضرات ناشی از آن موجب اتلاف میلیاردها دلار سرمایه گذاری خواهد شد. مبحث ریسک ، موضوع جدید و نوپایی می باشد و کسب و کارهای جهان به اهمیت آن پی برده و تمامی جوانب کاری خود از آن بهره مند می شود لذا این نیاز در صنایع و سازمانهای مختلف کشور نیز احساس شده است » ( 2 : پیشگفتار ) .
 
 
کلمات کلیدی:

مدیریت ریسک

روابط انسانی

معلمین تهرانی

 
 
 
 
فهرست مطالب
 
چکیده
فصل اول: کلیات پژوهش
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت پژوهش
هدف پژوهش
انگیزه پژوهشگر
سؤالات پژوهش
توصیف واژه های کلیدی
 
فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش
مبانی نظری پژوهش
مقدمه
مدیریت ریسک و مدیران ریسک پذیر
واکنش نسبت به ریسک 
استفاده کردن از فرصت ها 
آیا می توان از ریسک پرهیز کرد ؟
ریسک های احساسی 
ریسک استقلال فردی 
ریسک تغییر و تحول
ریسک کنترل کردن 
ریسک اعتماد 
جایگاه مدیریت ریسک در سازمان 
انواع ریسک 
ضرورت مدیریت سازمان و استاندارد های کنترل ریسک
چرا مدیران آموزشی باید به دانش مدیریت ریسک مجهز باشند ؟
عناصر اصلی ریسک 
مزایای مدیریت ریسک 
ده گام جهت اجرای مدیریت ریسک 
روابط انسانی 
انواع روابط انسانی 
روابط انسانی و ارتباطات 
مسائل مربوط به روابط انسانی 
محتوای روابط انسانی 
نقش مدیریت در ارتباط با روابط انسانی 
روابط انسانی و مدیریت آموزشی 
ضرورت و اهمیت ارتباطات انسانی 
ایجاد روابط حسنه در آموزشگاه 
 ایجاد رابطه حسنه با معلمین 
ایجاد رابطه حسنه با دانش آموزان 
ایجاد رابطه حسنه با اولیا 
روابط انسانی در مدرسه 
راه حل هایی برای جذب شدن دانش آموزان و کارکنان به مدرسه 
پیشینه پژوهش
مطالعات انجام شده در خارج کشور
 
فصل سوم: فرایند پژوهش
روش پژوهش
جامعه آماری
روش نمونه گیری و حجم نمونه
ابزار پژوهش
چگونگی تعیین روایی و پایایی ابزار پژوهش
شیوه تجزیه و تحلیل اطلاعات
 
فصل چهارم: یافته های پژوهش
مقدمه
الف) توصیف داده ها
ب) تحلیل داده ها
 
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها
بحث و نتیجه گیری
محدودیت ها و مشکلات پژوهش
پیشنهادهای مبتنی بر یافته های پژوهش
خلاصه پژوهش
 منابع
الف) منابع فارسی
ب) منابع انگلیسی
 
 
فهرست جداول و نمودارها
جدول 3-1 : توزیع دبیران متوسطه منطقه 5 آموزش و پرورش شهر تهران
جدول 3-2 :  توزیع سوالات پرسشنامه بین سوالات پژوهش 
 جدول 4-1: توزیع و درصد فراوانی سوال شماره یک پرسشنامه 
جدول 4-2: توزیع و درصد فراوانی سوال شماره سه پرسشنامه
جدول 4-3 : توزیع و درصد فراوانی سوال شماره پنج پرسشنامه
جدول 4-4 : توزیع و درصد فراوانی سوال شماره نه پرسشنامه
جدول 4-5 : توزیع و درصد فراوانی سوال شماره ده پرسشنامه 
 جدول 4-6 : توزیع و درصد فراوانی سوال شماره سیزده پرسشنامه 
جدول 4-7 : توزیع و درصد فراوانی سوال شماره شانزده پرسشنامه
جدول 4-8 : توزیع و درصد فراوانی سوال شماره هجده پرسشنامه 
جدول 4-9 : توزیع و درصد فراوانی سوال شماره بیست پرسشنامه 
جدول 4-10:  توزیع و درصد فراوانی سوال شماره بیست و یک پرسشنامه 
جدول 4-11 : خلاصه آزمون آماری 2x مربوط به سوال اول پژوهش 
جدول 4-12: آزمون توصیفی سوال اول پژوهش 
جدول 4-13: تحلیل مربوط به سوال دوم پژوهش
جدول 4-14 : آزمون توصیفی سوال دوم پژوهش 
جدول 4-15 : خلاصه آزمون آماری 2x  مربوط به سوال سوم پژوهش 
جدول 4-16: آزمون توصیفی سوم پژوهش 
جدول 4-17 : خلاصه آزمون آماری 2x مربوط به سوال چهارم پژوهش 
جدول 4-18 : آزمون توصیفی چهارم پژوهش 
جدول 4-19 : خلاصه آزمون آماری 2x مربوط به سوال پنجم پژوهش 
جدول 4-20 : آزمون توصیفی پنجم پژوهش  
نمودار4- 1 مربوط به توزیع فراوانی سوال 1 پرسشنامه 
نمودار 4- 2 مربوط به توزیع فراوانی سوال 3 پرسشنامه 
نمودار 4-3 مربوط به توزیع فراوانی سوال 5 پرسشنامه 
نمودار 4-4 مربوط به توزیع فراوانی سوال 9 پرسشنامه 
نمودار 4-5 مربوط به توزیع فراوانی سوال 10 پرسشنامه 
نمودار 4-6 مربوط به توزیع فراوانی سوال 13 پرسشنامه 
نمودار 4-7 مربوط به توزیع فراوانی سوال 16 پرسشنامه 
نمودار4 -8 مربوط به توزیع فراوانی سوال 18 پرسشنامه 
نمودار 4-9 مربوط به توزیع فراوانی سوال 20 پرسشنامه 
نمودار 4-10 مربوط به توزیع فراوانی سوال21 پرسشنامه 
 
 
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود